Jom Memeriahkan Lagi Geng Blogger

Saturday, June 12, 2010

Kalau Dia Boleh Kenape Tidak Bagi Kita?

Salam untuk semua yang mengunjungi blog aku ny..artikel hari ini aku ingin mengisarkan tentang motivasi kejayaan seorang remaja yang bernama Adly Mukhtar..dah kenalkan??kalau belum boleh lihat DISINI..

u'all ade bace keratan KOSMO tak pada 6 jun 2010??korunk tentu ade terbaca satu artikel tentang kejayaan bro muda ny ngn team2 die yang kini meningkat maju dalam dunia perniagaan berasaskan internet?
kalau belum meh aku kasi teNgok no...hehe


Adly ni aku kenal mse dok terjah2 website die RAHSIA 10K,memg the BOOM bro adly ny..u'all cube bayangkan mse die berusia 17tahun..dah jana 10K dari internet..yang aku neh time 2 dok keje cari duit..Adly senag lenag dok kat uma jer wat income depan lattop..FUH!!mmg power si adly ny..nape lah aku tak pernah terpikir semua ny..hohoh..rezeki masing2,but itu bukan alsan untuk kite tros berada dibelakang..kn??=)

u'all pun boleh jadi mcm die kalau u'all betul2 berminat dalam perniagaan internet..Ramai antara kite atau segelintir masyarakat yang mengatakan bisnes internet tipu??betul ker??itu aku tak pasti..mybe u'all ade penah terkene ke kan??Tapi u'all cuba fikir..kenape masyarakat kite terjebak dengan SKIM CEPAT KAYA??

Sbb dorang Ske amalkan 5D:-aku reka jer..mihahaha

  1. Diorang nampak $$$ tapi xnampak strategi nyer..
  2. Diorang nak KAYA cepat tanpa usaha..dah name pun skim cepat kayakn...hohoh
  3. Diorang sanggup keluar $$$ besar sbb nak untug BESAR..ini lah silap orang kita!!
  4. Diorang suka nak goyang kaki dapt duit(kirenyer ske mimpi buat duit juta2 tanpa usaha)
  5. Diorang senag2 diperdayakan..yela niat dah salah,jadinya mmg salah lakn.betul x?


bagi aku berbeza dengan perniagaan internet..coz modal untuk bermula xla besar mne..xlebey serat pun dah boleh..hohoh..2 yang best..Dan untuk pengetahuan u'all si adly ny bermula dengan adsense jer..modal xlebey seratus pun..tapi mampu jana 100usd sebulan.ok la 2kan..

Semasa aku lepak kat Kopitiam minggu lepas, rasanya tak payah sebut la Kopitiam mana kan…aku ada nampak sekumpulan anak muda yang berjumpa dan meneruskan konsep business mereka yang selalunya amat sinonim dengan ‘Head Hunters’, berpakaian smart, dan meeting di Kopitiam sambil berusaha untuk merekrut ahli baru dan begitulah rutin harian mereka barangkali.
Di kedai mamak yang lain pula, penuh anak-anak muda yang membuka laptop,membuka Facebook dan tak ketinggalan Myspace untuk melihat ramainya orang komen gambar mereka dan teruja melihatnya..tapi takde pun yang terfikir untuk melakukan sesuatu seperti remaja lain iaitu seperti Adly dan juga mereka yang berada dalam Team Flarebiz ini.dan kalau u'all nak kenal lebih lanjut boleh add Adly kat FB die DISINI dan blog baru beliau DISINI.
Aku amat menyokong apa yang mereka lakukan, lama kelamaan bisnes internet ini takkan lagi dipandang serong..senang je nak tahu tanggapan masyarakat tentang bisnes internet…cuba tanya 10 orang yang korang jumpa di mana-mana dan tanya mereka apa itu bisnes internet? Kebanyakannya akan berkata…pelaburan internet,MLM dan sebagainya……
Jadi, jom sama-sama kita betulkan semula minda masyarakat dengan membetulka konsep iaitu bisnes internet bukan apa yang dianggapkan itu……..
so u'all renug2kanlah ek..harap2 ni untuk permulaan motivasi pada u'all yang berminat untuk menjlankn perniagaan internt..yang penting u'all kaji dulu apa yang u'all rase boleh g jauh bile u'all buat bisnes internet ny..jgn dok langgar jer..nanti xpasal2 u'all dok mengate..ambil berat pasal ny!!PENTING!!
so far pice no war ok..=)

2 comments:

  1. hohoh..thanx bro..all the best!!
    i try t write nice artikel..
    saye akan cube yg ternaik untuk blog saye..=)

    ReplyDelete